آبخوردگی صفحه تلویزیون (پنل تلویزیون)

آب خوردگی صفحه تلویزیون یکی از متداولترین دلایل خرابی تلویزیون می باشد .
آب خوردگی پنل تلویزیون که به طرق مختلف صورت می گیرد مانند اسپری کردن مایعات تمیز کننده روی صفحه تلویزیون ، و نیز در اثر بخار آب محیط ،داشتن هوای مرطوب در محل ، و ریختن اتفاقی آب بر روی تلویزیون . در این حالت ها پنل تلویزیون اشکال پیدا خواهد کرد و عیوب ظاهری مختلفی را شما روی صفحه خواهید دید .
در مقاله زیر راجع به این عیوب خواهیم پرداخت

آبخوردگی صفحه تلویزیون یکی از متداولترین دلایل خرابی تلویزیون می باشد .

آبخوردگی صفحه تلویزیون بسیاری از مردم فکر می کنند منظور از آبخوردگی صفحه و یا پنل تلویزیون ریخته شدن یک لیوان آب روی تلویزیون است .گرچه این حالت هم می تواند باشد. اما آب خوردگی پنل تلویزیون های ال ای دی LED و ال سی دی LCD بیشتر به این معنی است که ما معمولاً برای تمیز کردن صفحه تلویزیون از مایعات پاک کننده استفاده می کنیم و آنرا اسپری می کنیم به شیشه تلویزیون، و این مایعات که معمولا رسانا هم هستند از پایین پنل وارد دستگاه شده و باعث اتصالی می شوند . ( به دلیل قرار گرفتن فلت های منتقل کننده اطلاعات تصویر در زیر پنل تلویزیون باعث اتصال پین های مختلف این فلت ها به هم می شوند که بعضی از آنها اطلاعات تصویری و بعضی دیگر از آنها ولتاژ هستند). آب خوردگی صفحه تلویزیون حتی در اثر بخار آب موجود در محیط نیز می تواند صورت پذیرد. و ورود و خروج هوای مرطوب نیز بی تاثیر نمی باشد.

آبخوردگی صفحه تلویزیون

رسیدن مایعات رسانا به فلت های انتقال تصویر باعث ایجاد جرقه ، سولفاته شدن مدارات و سوختگی فیزیکی این مدارهای ظریف می شود و عیوب ظاهری مختلفی را باعث می شود بعضی از معروفترین آنها عبارتند از : ایجاد نوارهای سفید و یا مشکی روی تصویر ، خطوط رنگی عمودی ، تفاوت روشنایی در دو نیمه راست و چپ تلویزیون و سیاه شدن و دو تایی شدن تصویر تلویزیون از یک طرف و کند شدن تصویر تلویزیون به این معنی که تصاویر به حالت آهسته و اسلوموشن نمایش داده می شود و هاله ای از تصویر قبلی در تصویر بعدی دیده می شود. و یا تصویر بعد از مدتی کلاً قطع می شود درحالی که صدای تلویزیون طبیعی و بدون ایراد می باشد و یا تلویزیون پس از روشن شدن مجددا خاموش می شود و چراغ استندبای شروع به چشمک زدن می کند . یکی از اشتباهات رایجی که بعضی از افراد برای تعمیر پنل آبخورده تلویزیون و خشک کردن پنل ال ای دی LED یا ال سی دی LCD تلویزیون خود در موقعی که دچار آبخوردگی صفحه تلویزیون می شود انجام می دهند این است که با سشوار مشغول خشک کردن آن می شوند که این موضوع می تواند منجر به مشکلات بیشتری شود. خرابی پنل تلویزیون ، عیوب ظاهری متفاوتی ایجاد می کند که نمی توان به همه آنها در این مقاله پرداخت ، در صورت نیاز با قسمت تعمیرگاه تماس برقرار کرده تا بتوانیم اطلاعات کامل تری را در اختیار شما قرار دهیم . تلفن تعمیرگاه تلویزیون ال ای دی و ال سی دی در تهران خیابان جمهوری : ۶۶۷۲۷۷۶۶ – ۶۶۷۱۶۶۰۱ در ادامه عکس چند مورد از انواع خرابی های پنل را قرار داده ایم .

 آب خوردگی صفحه تلویزیون
شکل ۱
 خرابی صفحه تلویزیون در اثر آبخوردگی
شکل ۲
 خرابی پنل تلویزیون
شکل ۳
 تعمیر پنل آبخورده تلویزیون
شکل ۴

منبع

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم