اتصال آیفون به تلویزیون

اگر می‌خواهید موبایلتان را به صورت بی سیم و وایرلس به تلویزیون متصل کنید، با آموزش جامع نحوه وصل کردن گوشی به تلویزیون با ما همراه باشید.

شکل- اتصال آیفون به تلویزیون

اتصال آیفون به تلویزیون – چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم؟

احتمالا برای همه ما پیش آمده که بخواهیم فیلم و عکس‌های روی موبایلمان را روی تلویزیون به نمایش بگذاریم. اما این کار نیازمند همگام‌سازی بین تلویزیون و موبایل بوده و در اکثر مواقع تلاش ما بدون نتیجه می‌ماند. اما امروز در گجت نیوز قصد داریم تمامی روش‌های ممکن برای اتصال گوشی به تلویزیون را مورد بررسی قرار بدهیم.

نکته‌ای که باید پیش از شروع مد نظر داشته باشید هوشمند بودن تلویزیون شماست. بسیاری از تلویزیون‌های بزرگ و مدرن امروزی هوشمند نیستند و از قابلیت اتصال به اینترنت یا تلفن همراه پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین امکان اتصال وایرلس گوشی و آن تلویزیون وجود نخواهد داشت.

روش اول: اتصال آیفون به خود تلویزیون هوشمند

برای شروع از ساده‌ترین روش آغاز می‌کنیم. تمامی آیفون‌ها در مرکز کنترل (Control Center) خود گزینه‌ای تحت عنوان «Screen Mirroring» را دارند. اگر آن را غیرفعال کرده‌اید می‌توانید با مراجعه به تنظیمات و بخش کنترل سنتر، آن را مجددا فعال کرده و به این بخش برگردانید.

با لمس این گزینه، لیستی از تلویزیون‌های هوشمندی که در اطراف شما هستند به طور خودکار به نمایش در می‌آیند. پس از پیدا کردن تلویزیون‌تان، روی آن تپ کرده و اتصال آغاز می‌شود. گاهی اوقات تلویزیون منتظر تایید شما برای اتصال دستگاه به خود منتظر خواهد ماند. بدین ترتیب بایستی از طریق تلویزیون به موبایلتان اجازه متصل شدن را بدهید.

روش دوم: آداپتور لایتنینگ Lightning adapter

در ابتدا اپل آداپتور لایتنینگ DV را برای لپ تاپ‌هایش عرضه کرده بود. این آداپتور اجازه اتصال کابل‌های مختلف را به لپ تاپ می‌داد و بدین ترتیب می‌توانستید خروجی‌های مختلفی از مک بوک خود بگیرید. اگر شما نیز یکی از این آداپتورها را خریداری کرده‌اید به شما تبریک می‌گوییم، چرا که از این آداپتور می‌توانید به عنوان هاب برای اتصال گوشی به تلویزیون هوشمند یا غیر هوشمندتان استفاده کنید. تنها کافیست گام‌های زیر را به ترتیب دنبال کنید.

یک انتهای کابل HDMI را به تلویزیون متصل کنید. از طول کافی کابل آن اطمینان کسب کنید.
انتهای دیگر کابل HDMI خود را به آداپتور لایتنینگ متصل کنید.
از طریق درگاه لایتنینگ، آیفونتان را به آداپتور وصل کنید.
تلویزیون را روشن کرده و آن را روی دریافت اطلاعات از طریق کابل HDMI تنظیم کنید.
حالا تصاویری که روی صفحه آیفون شما نمایش داده می‌شوند مستقیما روی تلویزیون قابل مشاهده خواهند بود.

source

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم