اندروید تی وی ۱۳

اندروید تی وی ۱۳ نسخه بعدی سیستم عامل گوگل برای تلویزیون های هوشمند است. Android TV 13 می‌تواند تلویزیون‌ها را کارآمدتر و بهتر کند.

شکل - اندروید تی وی ۱۳

اندروید تی وی ۱۳، تلویزیون‌های هوشمند را کارآمدتر می‌کند

اندروید در درجه اول برای گوشی‌های هوشمند ساخته شده است و تمرکز اصلی آن تا به امروز همچنان روی گوشی‌ها باقی مانده است. تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌ها نیز با سیستم عامل موبایلی گوگل وارد بازار می‌شوند. خیلی‌ها از نادیده گرفته شدن Wear OS ناراحت هستند، اما این قضیه در مورد Android TV صدق نمی‌کند. توسعه اندروید برای نمایشگرهای بزرگ کم و بیش نیازهای کاربران را برطرف کرده بود، اما وقتی Google TV عرضه شد، یک تجربه شبیه به گوشی‌های پیکسل جایگزین اندروید تی وی شد.

اکنون علاقه به پلتفرم تلویزیون هوشمند افزایش پیدا کرده و انتظارات کاربران نیز در راستای آن افزایش یافته است. تا آنجا که ما می‌دانیم، نسخه جدید Android TV قرا است امسال عرضه شود. این نسخه می‌تواند دستگاه‌های مجهز به اندروید تی وی را در مصرف برق و پهنای باند هوشمندتر کند. در این رابطه Esper اطلاعاتی را منتشر کرده که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

اندروید تی وی ۱۳

از آنجا که تلویزیون های هوشمند همیشه به برق متصل هستند، این برای اندروید تی وی که قابلیتی را برای بهره‌وری بیشتر انرژی ارائه کند مهم است. قابلیتی که شاید تصور می‌کردید فقط برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند مهم باشد؛ اما انرژی کارآمد یک تلویزیون می‌تواند مبلغ روی قبض برق منزل شما را کاهش دهد و مانع از استفاده بی‌رویه اپلیکیشن‌ها از پهنای باند اینترنت شود.

مهم‌تر از آن، مصرف کارآمدتر انرژی بدان معناست که تلویزیون شما با نوتیفیکیشن‌هایی که در طول روز برایتان ارسال می‌شود بی‌دلیل از حالت آماده به کار خارج نمی‌شود و روشن نخواهد شد. نوتیفیکیشن‌ها می‌توانند خیلی آزاردهنده باشند؛ بنابراین خوب است که گوگل راهی برای جلوگیری از نمایش بی‌رویه آن‌ها پیدا کند. این ویژگی در هسته اندروید وجود دارد، ولی فقط در اندروید تی وی است که شما نمی‌توانید آن را غیرفعال کنید.

حالت تصویر در تصویر پیشرفته‌تر می‌شود

یکی از ویژگی‌های جالب توجهی که در اندروید تی وی ۱۳ بهبود پیدا خواهد کرد، حالت تصویر در تصویر (PiP) است.
ظاهراً گوگل در نسخه بعدی Android TV می‌خواهد حالت تقسیم صفحه (Split-screen) را نیز به تلویزیون‌ها اضافه کند
اگر همه چیز درست پیش برود، اندروید تی وی ۱۳ در نوامبر پیش رو معرفی خواهد شد؛ اگرچه گوگل خودش این گزارش را تأیید نکرده است.

Android TV

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم