نرم افزار برای تلویزیون هوشمند

امروزه تلویزیون های هوشمند امکانات بسیار جذابی دارند و برای استفاده کامل از آنها نصب برخی نرم افزار ها روی تلویزیون هوشمند ضروری است.

شکل1- نرم افزار برای تلویزیون هوشمند

نرم افزار برای تلویزیون هوشمند- ۶ نرم‌ افزار ضروری که باید در تلویزیون هوشمند خود نصب کنید.

قابلیت‌های جذاب، امروزه مواردی هستند که حتی در ارزان‌ترین تلویزیون‌های هوشمند بازار نیز می‌توان مشاهده کرد. کمپانی‌ها برای همسویی با چنین جریان پرسرعت پیشرفت تکنولوژی، مجبور هستند تا حتی تلویزیون‌های خود را به جدیدترین امکانات موجود مجهز کنند. به‌همین خاطر است که در تلویزیون‌های امروزی برای مثال به‌راحتی می‌توان گوشی شیائومی خود را به آن وصل کرده و از تماشای صفحه گوشی در نمایشگر بزرگتر لذت برد.

لذا برای فعال‌سازی و استفاده کامل از این امکانات الزامی است تا برخی نرم‌افزارهای ضروری را روی تلویزیون هوشمند خود نصب کنید. اگر شما هم می‌خواهید از قابلیت‌های هوشمند تلویزیون خود استفاده کنید، در ادامه با ما باشید تا ۶ مورد از این نرم‌افزارهای ضروری را برایتان معرفی کنیم.

نرم افزار برای تلویزیون هوشمند

نرم افزار های ضروری تلویزیون هوشمند
امروزه تماشای فیلم و یا بازی کردن را براحتی می‌توان با یک تلویزیون هوشمند انجام داد؛ حال شما می‌توانید از وب‌گردی در یک نمایشگر بزرگتر و یا گوش دادن به موسیقی‌های مورد علاقه‌تان از بهترین سرویس‌های استریم موسیقی لذت ببرید. البته در برخی برندها مانند سامسونگ برای دسترسی کامل به تمام امکانات بهتر است اکانت تلویزیون سامسونگ را در آن فعال کنید تا از سرویس‌های خود شرکت بهره‌مند شوید.

امروز دیگر نیازی نیست تا برای تماشا کردن بهترین فیلم‌های اکشن سال ۲۰۲۴ آن را دانلود کرده و سپس در تلویزیون پخش کنید؛ با تلویزیون خود به همان سرویس استریم پخش متصل شوید و به‌صورت آنلاین آن را تماشا کنید.

اپلیکیشن اپل تی‌وی – Apple TV

در چند سال گذشته، اپل به‌صورت جدی و حرفه‌ای اقدام به ساخت فیلم‌ها و سریال‌های مختلف و جذابی کرده است. تا قبل از این تصمیم اپل، اپلیکیشن اپل تی‌وی تنها در دستگاه‌های خود این کمپانی قابل استفاده بود اما برای توسعه بازار هدف حالا اپل تی‌وی را در سایر پلتفرم‌های تلویزیون هوشمند نیز در دسترس قرار دارد .

شکل2- اپلیکیشن اپل تی‌وی – Apple TV

بنابراین شما با نصب اپل تی‌وی و گرفتن اشتراک آن به این پلتفرم دارید.در ضمن چندین برنامه انحصاری دیگر نیز مانند For All Mankind، Ted Lasso، Severance و Greyhound در دسترس شما خواهند بود.

اپلیکیشن گوگل میت – Google Meet

نرم‌افزار گوگل میت یکی از اپلیکیشن‌های برقراری تماس صوتی و تصویری گوگل است که می‌توانید با نصب آن روی تلویزیون، با دوستان در تلویزیون با آنها تماس بگیرید.

البته برای استفاده کامل از اپلیکیشن گوگل میت به یک میکروفون و وب‌کم نیز نیاز دارید .

نرم‌افزار VLC برای اندروید

بسیاری از ما برای اوقات سرگرمی خود از سرویس‌های استریمی مانند نتفلیکس، یوتیوب و آمازون پرایم ویدیو استفاده می‌کنیم. با این حال ممکن است مواقعی پیش بیاید که بخواهید به جای استفاده از این سرویس‌ها، ویدیوهای متعلق به خودتان را تماشا کنید. در اینجاست که باید برای تماشا ویدیوهای شخصی، نرم‌افزار VLC برای اندروید را نصب کنید.
نرم‌افزار VLC علاوه‌بر امکان پخش فایل‌های صوتی و تصویری موجود در حافظه دیسکتان، می‌تواند به موارد ذخیره شده در شبکه محلی یا حتی به یک سرور FTP نیز دسترسی داشته باشد. به‌طور خلاصه باید گفت که اگر می‌خواهید فایل‌های صوتی یا تصویری ذخیره شده در درایو USB خود را از طریق تلویزیون تماشا کنید،باید VLC را نصب کرده باشید.

اپلیکیشن استیم لینک
یکی از دلایلی که افراد اقدام به خرید تلویزیون بزرگ می‌کنند این است تا از بازی در نمایشگر بزرگتر لذت ببرند. با این حال همه کنسول بازی نداشته و برخی افراد از کامپیوترهای شخصی یا لپ‌تاپ‌های گیمینگ برای بازی استفاده می‌کنند. این افراد هم می‌توانند بدون اینکه کامپیوتر یا حتی لپ‌تاپ گیمینگ خود را جابه‌جا کنند، از بازی در نمایشگر بزرگتر تلویزیون لذت ببرند.

اپلیکیشن استیم لینک گزینه‌ای است که می‌توانید با نصب آن روی تلویزیون هوشمند خود، بازی‌های عمدتا استیم را روی نمایشگر بزرگتر آن اجرا کنید. البته برای استفاده کامل بهتر است یک ماوس و یک کیبورد بی‌سیم را نیز به تلویزیون متصل کنید.

اسپاتیفای یا یوتیوب موزیک

حتی بهترین اسپیکرهای بلوتوثی سال ۲۰۲۴ هم نمی‌توانند با بلندگو بهترین تلویزیون‌های ۲۰۲۴ رقابت کنند. بنابراین می‌توانید به‌جای وصل کردن گوشی به بلندگوهای بلوتوثی، به‌صورت مستقیم موزیک مدنظر را از طریق اسپاتیفای روی تلویزیون خود پخش کنید. همچنین اگر بتوانید تلویزیون خود را به ساندبارهای با کیفیت هم مجهز کنید، می‌توانید بهترین صدا را با بالاترین کیفیت دریافت کنید.

اپلیکیشن مرورگر اینترنت – BrowseHere
تلویزیون‌های هوشمند در واقع یک کامپیوتر هستند. اگرچه از لحاظ پردازشی نمی‌توانند به اندازه گوشی شما عملکرد داشته باشند اما می‌توانید با آن کارهای اساسی مانند وب‌گردی را به‌راحتی انجام دهید. اکثر تلویزیون‌های هوشمند دارای اتصال بلوتوث هستند؛ می‌توانید یک ماوس و کیبورد هم به آن وصل کنید تا در هنگام تایپ دچار سختی نشوید.

نرم‌افزار BrowseHere TCL یکی از بهترین مرورگرهای اینترنت برای تلویزیون‌های هوشمند است که توسط شرکت تی‌سی‌ال برای تلویزیون‌های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد.

در حالی که می‌توانید همچنان از کنترل معمولی تلویزیون برای استفاده از این مرورگر استفاده کنید. یک ماوس و کیبورد بی‌سیم تهیه کنید تا هم در تلویزیون و هم در دستگاه‌های دیگر مانند گوشی یا تبلت از آن استفاده کنید.

فناوری های جدید تلویزیون Essential software for smart TV

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم