گم شدن کنترل تلویزیون

آیا گم شدن ریموت کنترل تلویزیون در خانه برایتان آزار‌دهنده است؟ دیگر نگران این مسئله نباشید، گوگل این مشکل را برطرف خواهد کرد.

شکل1- گم شدن کنترل تلویزیون

گم شدن کنترل تلویزیون – آمریکایی‌ها راه حل گم شدن کنترل تلویزیون را پیدا کردند

گوگل در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان خود، از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل تلویزیون هوشمند خود یعنی اندروید ۱۴ رونمایی کرد. این نسخه جدید، تجربه کاربری را برای تلویزیون‌های مجهز به Google TV بهبود می‌بخشد.

در این نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید برای تلویزیون که مخصوص توسعه‌دهندگان منتشر شده، قابلیتی جالب به نام Find My Remote ارائه گردیده است. این قابلیت برای حل مشکل همیشگی گم شدن ریموت کنترل تلویزیون طراحی گردیده است. با استفاده از این ویژگی، می‌توانید به راحتی ریموت گم‌شده خود را پیدا کنید.

گم شدن ریموت کنترل تلویزیون اتفاقی عادی و رایج است. شاید اندازه‌ کوچک ریموت‌ها باعث می‌شود که به راحتی بین مبل‌ها یا در شکاف بین کوسن‌های کاناپه گم شوند. به همین دلیل، مدت‌هاست که کاربران به دنبال راه‌حلی برای این رفع مشکل هستند. حالا به نظر می‌رسد گوگل با افزودن یک قابلیت خلاقانه، می‌خواهد این دردسر را برای همیشه از بین ببرد.

گم شدن کنترل تلویزیون

راه حل گم شدن کنترل تلویزیون

شکل2- راه حل گم شدن کنترل تلویزیون

همانطور که گفتیم قابلیت جدیدی با عنوان Find My Remote در اندروید ۱۴ برای تلویزیون وجود دارد که به شما کمک می‌کند ریموت گم‌شده خود را پیدا کنید. این دستگاه، اولین دستگاهی بود که قابلیت ریموت یاب داخلی را داشت و این قابلیت کاربران را بسیار شگفت‌زده کرد.

عملکرد این قابلیت به این صورت است که با فشار دادن دکمه اختصاصی روی باکس، ریموت به مدت ۳۰ ثانیه صدا درمی‌آورد و چراغش را به چشمک می‌اندازد و به شما کمک می‌کند تا آن را در شعاع ۳۰ فوتی پیدا کنید.

برای استفاده از این قابلیت، فقط کافی است دکمه مخصوص جلوی باکس را فشار دهید. پس فشردن این دکمه، کنترل تلویزیون به مدت ۳۰ ثانیه آژیر می‌کشد و چراغش چشمک می‌زند. این کار به شما کمک می‌کند تا ریموت گم‌شده خود را در شعاع ۱۰ متری پیدا کنید. به این ترتیب، دیگر لازم نیست زیر مبل‌ها و کوسن‌ها را بگردید! فقط کافی است یک دکمه را فشار دهید و ریموت را پیدا کنید.

در ابتدا تصور می‌شد که این قابلیت فقط مختص دستگاه استریمینگ Google TV باشد. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که این قابلیت در حال تبدیل شدن به یک ویژگی اصلی در سیستم‌عامل گوگل تی‌وی است. کدهای موجود در نسخه شبیه‌ساز اندروید ۱۴ برای تلویزیون، شواهدی از این موضوع را نشان می‌دهند.

بنابراین، به نظر می‌رسد که در آینده، قابلیت Find My Remote در بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی که از سیستم‌عامل گوگل تی‌وی استفاده می‌کنند، قابل دسترس خواهد بود.

فناوری های جدید تلویزیون The solution to losing the TV remote control

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم