ال جی در نمایشگاه CES2021

ال جی یکی از شرکت‌هایی بود که حضور پررنگی در نمایشگاه CES 2021 داشت و تنوع بالایی از محصولات را در دسته‌ی تلویزیون‌های هوشمند، گوشی‌های هوشمند و لوازم خانه‌ی هوشمند به‌ نمایش گذاشت.

شکل - ال جی در نمایشگاه CES2021

هرآنچه ال جی در نمایشگاه CES2021 به‌ نمایش گذاشت

سینمای خانگی
نسل جدید تلویزیون‌های OLED ال جی، پیشرفته‌تر از همیشه هستند.
طی چند سال اخیر تلویزیون‌های جدید مبتنی‌بر فناوری OLED ال جی تا حد زیادی شبیه مدل‌های پیشین خود بوده‌اند و شاهد تفاوت نسلی عظیم در بین تلویزیون‌های شرکت کره‌ای نبوده‌ایم. بااین‌حال ال جی امسال ازطریق سری جدید تلویزیون‌هایش که آن را OLED EVO می‌نامد، برخی بهبودها ارائه می‌دهد که مدت‌‌ها انتظارشان را می‌کشیدیم.

ال جی اعلام کرده است که تلویزیون‌های سری OLED EVO خود را در اندازه‌های جدیدی به بازار می‌فرستد. ال جی همچنان به تولید تلویزیون‌های OLED با ابعاد ۴۲ و ۸۳ اینچ ادامه می‌دهد و گفته است که قصد دارد مانیتورهای کوچک‌تری را که ابعادشان در گستره‌ی ۲۰ تا ۳۰ اینچ قرار می‌گیرد نیز به بازار بفرستد. مانیتورهای کوچک ۲۰ تا ۳۰ اینچ ال جی روی حوزه‌ی گیمینگ، محصولات قابل‌حمل و نمایشگرهای شخصی متمرکز خواهند بود.

تمامی تلویزیون‌های جدید ال جی به‌غیر از سری A مجهز به پردازنده‌ی جدید این شرکت با نام A9 Gen 4 AI هستند که قوی‌ترین پردازنده‌ی ساخته‌شده توسط ال جی تابه‌امروز محسوب می‌شود. A9 Gen 4 به‌شکلی ویژه از فناوری یادگیری عمیق استفاده می‌کند تا فرایند آپ‌اسکیل کردن تصاویر بهبود یابد و محتواهای بصری به‌نمایش‌درآمده روی تلویزیون‌های جدید ال جی فاصله‌ی کمی تا بی‌نقص‌شدن داشته باشند.

ال جی می‌گوید پردازنده‌ی جدیدش دارای AI Picture Pro است؛ قابلیتی که می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی، اشیائی را که روی نمایشگر به‌نمایش درمی‌آیند تشخیص دهد. ال جی همچنین می‌گوید قابلیت موردبحث توانایی تشخیص دادن سوژه‌های اصلی را از پس‌زمینه‌ی تصویر دارد و با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و ازطریق قابلیت دیجیتالی کاهش نویز، کیفیت نهایی تصویر را افزایش می‌دهد.

تلویزیون‌های سری OLED EVO

ال جی در آستانه‌ی برگزاری نمایشگاه CES 2021 سری جدیدی از تلویزیون‌های مبتنی‌بر فناوری مینی LED را با نام خانواده‌ی QNED معرفی کرد. تلویزیون‌های سری QNED قرار است شامل بهترین پنل‌های LCD ساخته‌شده توسط این شرکت باشند. خانواده‌ی مینی LED سری QNED شامل ۱۰ مدل است که شماری از آن‌ها وضوح ۴K دارند و شماری دیگر وضوح ۸K را به‌نمایش می‌گذارند. بزرگ‌ترین تلویزیون سری QNED پنلی ۸۶ اینچ خواهد داشت. البته بررسی‌ها نشان می‌دهند تلویزیون‌های سری QNED ال جی واقعا QNED نیستند؛ فعلا نمی‌دانیم QNED از نگاه ال جی به چه معنا است.

اگر تلویزیون‌هایی که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم چندان برای شما آینده‌نگرانه به‌نظر نمی‌رسند، بهتر است بدانید که شرکت کره‌ای از تلویزیونی شفاف پرده‌برداری کرده است که در بخش پایینی تخت خواب قرار می‌گیرد. این تلویزیون که به شفافیت ۴۰ درصدی دست پیدا می‌کند، درمواقع نیاز از بخش پایینی تخت به‌سمت بالا حرکت می‌کند تا در جلوی دید شما قرار بگیرد. حتی در شرایطی که تلویزیون موردبحث ال جی مشغول نمایش محتوای بصری باشد،‌ می‌توانید پشت آن را ببینید.
ال جی مدل جدید Magic Remote و نسخه‌ی جدید WebOS را معرفی کرد.

ال جی و نمایشگاه CES2021

شکل – نرم‌افزار WebOS

ال جی در نمایشگاه CES2021

ال جی در جریان برگزاری نمایشگاه CES اعلام کرد که قصد دارد نرم‌افزار WebOS را به‌شکلی محسوس بازطراحی کند. نسخه‌ی جدید WebOS سازگاری بیشتری با تلویزیون‌های مدرن ال جی دارد و قابلیت‌های کاربردی‌تری ارائه می‌دهد. در نسخه‌ی جدید، WebOS به‌جای اینکه مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌ها را در بخش پایینی صفحه به‌شکلی ساده به‌نمایش بگذارد، نحوه‌ی نمایش آن‌ها را تغییر می‌دهد و افزون‌بر این موضوع، کاربران می‌توانند محتواهای مهم‌تر را درون اپلیکیشن‌ها ببینند؛ ال جی می‌گوید این محتواهای مهم شامل مواردی مثل پلی‌لیست‌های اختصاصی یا پیش‌بینی آب‌و‌هوا می‌شود. سیستم‌عامل WebOS براساس عادت‌هایی که کاربر برای تماشای محتوای بصری دارد، پروفایلی اختصاصی برای او ایجاد می‌کند و براساس همان عادت‌ها به‌صورت مداوم فهرست محتوای پیشنهادی را بهینه‌سازی می‌کند.

ال جی همچنین مدل جدید ریموت‌کنترل Magic Remote را با طراحی جدید و ارگونومیک‌تر نسبت‌به قبل معرفی کرد. مدل جدید Magic Remote دارای کلیدهایی اختصاصی برای سرویس صوتی ThinQ ال جی و البته دستیارهای صوتی هوشمند گوگل اسیستنت و آمازون الکسا است. قابلیت هوشمند دیگر Magic Remote سیستمی ویژه برای به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات است که براساس NFC کار می‌کند و با نام Magic Tap شناخته می‌شود. این قابلیت به شما امکان می‌دهد در زمانی سریع محتواهایی را که روی گوشی خود دارید به‌لطف فناوری NFC،‌ به تلویزیون منتقل کنید. برعکس این کار نیز امکان‌پذیر است.

source

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم